Yritystarinat
Kuva: Lapin Materiaalipankki / Eija Vuorela / Detria Oy
Käskynkässä metsästä maailmalle, Nord-T
Yrittäjät Mirka Olin ja Nina Rantala kertovat yritystoiminnastaan. ”Halusimme luoda jotakin aitoa, jotakin kaunista ja jotakin laadukasta – sellaista, mistä yrittäjä voi olla ylpeä. Tuotteemme ovat oodeja suomalaiselle luonnolle.” ProAgria, Arktista yritysvoimaa 31.8.2018
Asiasanat: tee, luonnontuoteala, luonnontuotteet, yritystoiminta, verkostoituminen
Jäätelön voimalla isojen kumppaniksi, Arctic Ice Cream
Anna-Riikka Lavian blogitekstin aiheena on elintarvikeyrityksen perustamisen jälkeinen jakelukanavan etsintä. Lavia kertoo käytännönläheisesti tavaranjakelusta ja paikallisen yksityisyrittäjän tapahtumarikkaasta taipaleesta. ProAgria, Arktista yritysvoimaa 2.9.2016
Asiasanat: elintarvikeala, jakelukanavat, jäätelö, luonnontuoteala, lähiruoka, pienyrittäjät, tuotekehitys, verkostoituminen
Kansainvälistyminen ja suhteiden rakentaminen on matkana samanlainen kuin ensitreffeiltä avioliittoon, SuperMood Oy
Rita Nordinin blogissa tarkastellaan yrityksen kansainvälistymistä ja kaupallistamista kekseliäästä näkökulmasta. Kirjoittaja jakaa luonnonkosmetiikan alalta omia kokemuksiaan, joita voi niiden yleisyyden puolesta soveltaa monipuolisesti muihinkin tuoteryhmiin. Lutunen 30.11.2016
Asiasanat: brändäys, kansainvälistyminen, luonnonkosmetiikka, luonnontuoteala, markkinointi, tuotekehitys
Metsän keskeltä maailmalle, Arctic Warriors
Tuija Kauppinen ja Katja Misikangas jakavat yrityksensä uskoa lappilaisiin yrtteihin ja niiden potentiaaliin kansainvälisillä markkinoilla. Kirjoituksessa on vahva pienyrityksen näkökulma, ja siinä tarkastellaan myös luonnontuotealan haasteita ja voimaa. ProAgria, Arktista yritysvoimaa 26.2.2017
Asiasanat: keräilytuotteet, luonnontuoteala, lähiruoka, pohjoinen, Rovaniemi, superruoka, tuotekehitys, yrttikasvit
Pala puhdasta pohjoista luontoa, Arctic Superfood
Jari Kurtti kertoo työhistoriastaan, oman yrityksensä perustamisesta sekä tuotekehittelystä tarkasti kirjoituksessaan. Villiyrtti- ja luonnonmarjaraaka-aineista syntyy kotimaista superfood-patukoita, jotka kilpailevat ulkomaalaisten tuotteiden rinnalla päivittäistavarakaupoissa. ProAgria, Arktista yritysvoimaa 8.8.2017
Asiasanat: luonnontuoteala, lähiruoka, pohjoinen, superruoka, tuotekehitys, välipalat, yrityksen perustaminen