Webinaarit
Kuva: Lapin Materiaalipankki / Terhi Tuovinen
Markkinointiwebinaarit
Asiakaslähtöisyys ja kohderyhmäajattelu, Outi
Kivirinta, Lapin AMK - esitysdiat PDF
Hieman
yli puolen tunnin luento alkaa pohjoisten luonnontuotteiden puhtauden ja laadun
todentamisella. Muun muassa asiakaspalautteen ja –yhteistyön tärkeyttä
korostetaan ja puhutaan segmentoinnin hyödyntämisestä tuotesuunnittelussa ja
-markkinoinnissa. Luonnontuotealan liiketoiminta osaaminen,
markkinointiwebinaarisarja 1/6 8.11.2017
Asiasanat: asiakaslähtöisyys, asiakkuudenhallinta, brändäys,
kohderyhmät, markkinointi
Ajatuksesta liikeideaan, Outi Kivirinta, Lapin AMK
- esitysdiat PDF
Noin puolen tunnin aikana kuljetaan polku yritysideasta
toiminta-ajatukseen ja siitä liikeideaan. Webinaari on yleisluontoinen ja
sovellettavissa monipuolisesti eri aloille. Luonnontuotealan liiketoiminta osaaminen,
markkinointiwebinaarisarja 2/6 14.11.2017
Asiasanat: liikeideat, toiminta-ajatukset, yrittäjyys, yrityksen
perustaminen
Kysynnän kartoittaminen, Outi Kivirinta, Lapin AMK -
esitysdiat PDF
Noin 45 minuutin ajan kerrotaan tietoiskun lailla yleisesti
kysynnästä ja tarjonnasta kuluttajan ostoprosessista. Kysyntää käsitellään
markkinoinnin näkökulmasta. Webinaari on kansantajuinen ja suhteellisesti
sovellettavissa eri aloille, vaikka luonnontuote näkökulma onkin esillä. Luonnontuotealan
liiketoiminta osaaminen, markkinointiwebinaarisarja 3/6 21.11.2017
Asiasanat: kuluttajat, kysyntä, luonnontuoteala, ostopäätökset,
tarjonta, yrittäjyys
Asiakaslupaus
ja asiakaskokemus, Outi Kivirinta, Lapin AMK - esitysdiat PDF
Noin
42 minuutin luennolla tarkastellaan liiketoimintaa asiakasnäkökulmasta.
Keskiössä on asiakaskokemus, joka konkretisoituu asiakaslupauksessa, joka
muistuttaa paljon myyntilupausta. Aiheeseen liittyvät termit tuodaan
selkeästi esille. Luonnontuotealan liiketoiminta osaaminen,
markkinointiwebinaarisarja 4/6 12.4.2018
Asiasanat: asiakaskokemus, asiakkuudenhallinta, brändäys,
yrittäjyys
Asiakkuuksien hallinta, Outi Kivirinta, Lapin AMK - esitysdiat PDF
Noin 50 minuutin ajan keskustellaan aluksi asiakkuuden
muutoksesta ja arvosta, win-win-periaatteesta, segmentoinnista, asiakassuhteen
lisäarvosta ja syistä asiakassuhteen kannattamattomuudelle. Luennon
loppupuolella esitellään asiakkaiden ryhmittelyä ja arvottamista avustavaa
taulukkoa. Luonnontuotealan liiketoiminta osaaminen, markkinointiwebinaarisarja
5/6 19.4.2018
Asiasanat: asiakassuhde, asiakkuudenhallinta, asiakkuus,
segmentointi, suhdemarkkinointi
Tuotteen ja palvelun laatu, Outi Kivirinta, Lapin AMK - esitysdiat PDF
Noin 40
minuutin luennolla keskitytään aiheeseen asiakkaan näkökulmasta. Tuotteen
laatua voi mitata ja standardisoida, mutta lisäarvoa tuovan palvelun laatu on
ilmiönä monimutkaisempi. Luennon loppupuolella puhutaan mitä on erinomainen
asiakaspalvelu. Luonnontuotealan liiketoiminta osaaminen,
markkinointiwebinaarisarja 6/6 26.4.2018
Asiasanat:
asiakaspalvelu, laadunarviointi, laadunhallinta, palvelut, tuotteistus, yrittäjyys