Asiakkaan aika
Asiakkaan aika on Rovaniemellä sijaitsevan Joulupukin Pajakylän yrityksille suunniteltu kehittämiskokonaisuus, jonka tavoitteena on:
- Kasvattaa pk-palveluyritysten tuottavuutta ja kilpailukykyä parantamalla yrittäjien ja yritysten henkilöstön työhyvinvointia.
- Vaikuttaa yritysten tuottamaan asiakaskokemukseen ja vahvistaa positiivista tapahtumaketjua: Lisääntynyt työhyvinvointi > Kehittynyt asiakaskokemus > Lisääntynyt tuottavuus.
- Kehittää vertaisoppimisen, osallistumisen ja verkostoitumisen mahdollisuuksia, jotka luovat uusia tapoja organisoida yrittäjien työtä.
Tulossa syksyllä 2018
Pajakylän yrityksille suunnattuihin syksyn työpajoihin on nyt ilmoittautuminen käynnissä - Ilmoita itsesi ja henkilökuntasi mukaan!
UNOHTUMATON ASIAKASKOKEMUS NÄKYY KASSAVIRRASSA! - SYKSYN 2018 TILAISUUDET
TI 14.8. PALVELUKOKEMUS
Huomisen asiakas – menestyvää liiketoimintaa palvelumuotoilulla
Eläydy asiakkaan rooliin & oivalla palvelusi piilevä myyntipotentiaali. Pajakylän palvelukokemusta kehitetään kokonaisvaltaisesti Katja Lindholmin ja Samuel Aholan sparrauksessa käytännönläheisin keinoin innovatiivisessa Sinco -palvelumuotoiluympäristössä Lapin Yliopistolla.
Työpajojen ajankohta:
Ti 14.8. Klo 8-9:30 Pajakylän palvelukokemus
Yrityskohtaisten erillisten työpajojen toteutus 20.-24.8. sekä 3.-6.9.
Paikka: Sinco-palvelumuotoiluympäristö, Lapin yliopisto
TI 11.9. & 18.9. SOME-VIESTINTÄ
Ota somesta kaikki hyöty irti & tuota laadukasta sisältöä kohderyhmillesi
Miten lisäät yrityksesi näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa? Kirsi Mikkolan työpajoissa saat käytännön vinkkejä ja esimerkkejä verkkonäkyvyyden lisäämiseen, somesisällön suunnitteluun ja somekäytäntöihin.
Työpajojen ajankohta
Ti 11.9. klo 8-9:30 & 17:15-19:15 Someviestintä osa 1.
Ti 18.9. klo 8-9:30 & 17:15-19:15 Someviestintä osa 2.
Paikka: Pajakylä (tarkempi paikka vahvistuu myöhemmin).
Työpajat ovat suunnattu Joulupukin Pajakylän yrittäjille ja heidän henkilökunnalleen. Työpajakokonaisuuden hinta on 100 € + alv (de minimis -tuki) / yritys. Hintaan sisältyy myös yrityskohtainen työhyvinvointimittaus.
Syksyllä tulossa lisäksi: Yritysyhteistyöstä kilpailuetua, työntekijästä somelähettiläs sekä Pajakylä tutuksi -perehdytys
Lisätiedot ja ilmoittautumiset
Jenni Kemi p. 040 482 9434 / jenni.kemi
Mari Vähäkuopus p. 040 726 6812 / mari.vahakuopus
Esimerkkejä kevään 2018 kehittämistoiminnasta
Tarinallistaminen
Hyvällä tarinalla on iso merkitys asiakaskokemuksen muodostumisessa. Yritykset ideoivat & syvensivät sekä Pajakylän yhteistä että yritysten omaa tarinaa iLmeinnorooms Elina Stoorin sparrauksessa.
"Elina on ihanan innostava ja osaava kouluttaja. Sain ideoita ja työkaluja tarinan kehittelyyn."
"Mukaansa tempaava, hauska, syvällistä ajattelua, hyvät kouluttajat."
Visuaalinen myyntityö
Viimeisen päälle suunniteltu tarinan mukainen liiketilan somistaminen houkuttelee asiakkaita - Visual Design Solja Upolan koulutuksessa Pajakylän yritykset saivat vinkkejä liiketilojensa visuaaliseen ilmeeseen.
"Ihanan inspiroiva koulutus +++. Kiitos Solja!"
"Erittäin antoisa ja ideoita herättävä koulutus!"
Digitaalinen asiakaskokemus
Yritykset laativat askelmerkit digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämiseksi FlowHouse Oy:n Marko Fileniuksen ohjauksessa tunnistamalla kontaktipisteet, joissa he kohtaavat asiakkaita sekä havaitsemalla yrityksensä asiakaskokemuksen onnistumiset.
"Mielenkiintoinen aihe, asiantunteva luennoitsija, hyviä neuvoja arkeen."
"Hyvä ideoita, joilla kehittää mm. somepalveluita."