kuva
Etusivu / Lapin ammattikorkeakoulu - Lapin AMK / Yrityksille ja yhteisöille / Tutkimus, kehitys ja innovaatiot / Hankkeet Kemi-Tornio / Päättyneet 1994 - 2013
 Hankkeen tiedot: 
 Nimi:

Northern creative youth #2

 Tavoite: NORTHERN CREATIVE YOUTH #2 (NoCry2) -hanke pyrkii kannustamaan ja edistämään erityisesti nuorten luovien alojen toimijoiden yrittäjyyttä ja yrittäjien välistä yhteistyötä tavoitteenaan lisätä näin myös pohjoisen alueen kasvumahdollisuuksia ja työllisyyttä

***************************

The NORTHERN CREATIVE YOUTH #2 project aims are to encourage and promote youth entrepreneurship, entrepreneurial approach and multidisciplinary collaboration, with the overall objective to increase the potential for growth and employment in rural and remote areas of the northern periphery, using the creative industry as a catalyst to create better conditions and business opportunities for young creative entrepreneurs and SMEs.
 Tulokset: Tulokseksi odotetaan uutta yritysten tukipalvelua luovien alojen nuorille yrittäjille. Palvelu on kehitetty vartavasten nuorille yhteistyössä heidän kanssaan. Palvelu perustuu hankkeen aikana kerättyyn tietoon, jota on muokattu ja hiottu kohderyhmän tarpeiden mukaisesti. Tiedonvälitykseen ja -jakamiseen ja yhteistyöhön rohkaistaan hyödynnettäväksi sekä verkkoa että fyysisiä tapaamisia.

***************************

The expected main outcome of the project is a business support service for young entrepreneurs in the creative industries, developed especially for and in collaboration with them, built on (the knowledge gained from) the activities carried out during the course of the project; tested, assessed and adjusted according to the needs expressed by the actual target group. A combination of online interaction and face2face meetings will be used to encourage and facilitate multidisciplinary collaboration and cross-sector knowledge exchange. The service will consist of three elements: the Real Factor, the Cloud Creative Community and the Integral tools briefcase; a combination of real-life activities/interaction, ICT and new media, and a basic methodology for encouraging and promoting creative youth entrepreneurship.
 Päätoteuttaja:
 Yhteistyökumppanit: Powerhouse, Kramfors kommun, Troms Fylke, Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu, The Nerve Centre
 Aikataulu: 1.1.2011 - 31.12.2013
 Lisätietoja: Eila Seppänen
 Kotisivut: http://www.creativeyouth.eu
 Rahoituslähteet: Työministeriö